انقلاب ربات ها در بسته بندی



















***اِن ئی یِمَک 2 ***

مدير شركت Fanuc Robotics هم پيشرفت‌هاي ربات‌ها در ايمني كار، شبيه سازي و يك‌پارچه شدن با ديگر پلتفرم‌ها غير قابل انكار مي داند. چنين پيشرفت‌هايي باعث شده، تا ما شاهد حضور ربات‌هايي باشيم كه توان ديد شان وسيع تر از ميدان ديد معمولي است و از طرفي قدرت بازوانشان به حدي افزايش پيدا كرده كه توانايي بلند كردن يك رديف كامل پالت نوشيدني را دارا هستند. وي ادامه مي دهد هم اكنون ساخت ربات‌هاي بينا در دستور كار بسياري از ربات سازان قرار گرفته چرا كه كيفيت كار اين نوع ابزار بسيار بالاتر است.

آقاي پيترز از شركت Universal Robotics دليل اين موفقيت را در استفاده از حس‌گرهاي Real-Time و نرم افزارهاي بسيار پيشرفته مي داند كه با استفاده از آنها ربات‌ها قادرند پر تحرك و محدود با حداكثر انعطاف پذيري فعاليت كنند. وي استفاده از اتوماسيون انعطاف پذير را يكي از نيازهاي مبرم صنايع غذايي در حال حاضر مي داند. در بسياري از مواقع يك خط توليد به انواع مختلف كيسه ها در اندازه هاي مختلف نيازمند است و البته همه آنها را در نهايت به شكل كاملا سالم نياز دارد. حال اگر يك ربات بخواهد كيسه هاي ظريف را سالم جابه‌جا كند، بايستي از حس‌گرهاي بسيار حساسي برخوردار باشد. در گذشته حس‌گرهاي نصب شده در ربات‌ها به صورت كاملا مجزا از يكديگر عمل مي كردند و براي تشخيص ليبل نصب شده روي بسته بندي از محدوديت‌هاي زيادي در رنج بودند. هم اكنون اوضاع به گونه اي بهبود يافته و تغيير كرده كه ربات قادر است در ميان هزاران كيسه، يك كيسه خاص را به سرعت يافته آن‌را برداشته و در مكان مورد نظر قرار دهد. چنين تغيير بنياديني تنها در سايه حسگرهاي پر سرعت و پروتكل‌هاي ارتباطي پر سرعت امكان پذير شده است. اين دقت بالا را مي توان به خوبي در صنايع غذايي و به ويژه اسنك سازي حس كرد. امروزه كارخانه ها در حال توليد بسته هاي كوچك‌تر اسنك و البته مزه هاي بسيار متنوع هستند، پس همه چيز بايد در جهت رفع اين نياز در حركت باشد.

شركت Blue Frint Automation (BPA) درسال 2011 اقدام به عرضه نوع جديد ربات خود نمود كه قادر به برداشتن جابه‌جايي و جاي‌گذاري 120 بسته كوچك يا بزرگ اسنك و يا ديگر انواع بسته بندي هاي هندسي مي باشد.

شركت توليد كننده Bradman lake اخيراً 3 خط يكپارچه بسته بندی را براي يكي از شركت هاي بزرگ توليد كننده شكلات، نصب و راه اندازي نموده است. اين 3 خط را می توان جلوه واقعي يكپارچه سازي ربات‌ها در خطوط بسته بندي قلمداد نمود كه بسه بندي اوليه، ثانويه و نهايي در آن تماماً به وسيله ربات‌ها انجام مي پذيرد. اين شركت مواد غذايي پس از نصب اين خطوط فوق پيشرفته به ميزان بالايي در هزينه ها، كيفيت و حجم توليد به نقطه ايده آل نزديك شد.

شركتPrimier Tech سامانه رباتيك بسته بندي كيسه ها را براي يكي از مشتريان خود نصب و راه اندزای نموده كه در واقع نمونه كامل شده بسته بندی نيمه خود كار كيسه اي مي باشد. اين سيستم دارای توان بسته بندي كامل 20 كيسه در دقيقه می باشد و شركت نام ANDY را براي آن در نظر گرفته است گفتنی است كه بسته بندی كيسه های بزرگ همواره با مخاطراتي براي كارگران همراه بوده است كه با استفاده از ANDY اين خطرات به طور كامل مرتفع می شوند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:,ساعت 10:30 توسط امامدوست| |

Design By : Mihantheme